Akár lézeres szőrtelenítést, alakformáló vagy arcfiatalító kezelést alkalmazunk a már meglévő páciensen, az sokkal előnyösebb üzlet számunkra.

Kiszámította már valaha, mennyibe kerül egy kliens figyelmének felkeltése az alábbi kezelésekre: lézeres szőrtelenítés, test- és arcfiatalító kezelések? Vagy kiszámolta már, hogy mennyibe kerül megtartani egy már meglévő ügyfelet?

“”Attól függően, hogy melyik kutatásnak hisz, egy új ügyfél megszerzése 5–25-ször drágább, mint a meglévő megtartása”” – mondja egy cikk a rangos Harvard Business Review-ben.

Miért van értelme: nem kell időt és erőforrásokat költenie egy új ügyfél megtalálására – csak arra kell összpontosítania, hogy meglévő ügyfelei elégedettek legyenek, és hogy minél közelebb tartsa őket magához. Ha továbbra sincs meggyőződve arról, hogy az ügyfelek megtartása értékes, olvassa el a Frederick Reichheld, a Bain & Company felmérését. Ez azt mutatja, hogy ha csupán 5% -kal növeli az aktuális lézeres szőrtelenítésre járó kliensek megtartására fordított időt, forrásokat és erőfeszítéseket, akkor nyeresége 25% -ról 95% -ra nő.

Az egyik leggyakoribb hiba:

Sok vállalkozás elköveti azt a hibát (és ez kifejezetten igaz a szépségiparra is), hogy minden erőfeszítést új ügyfelek bevonzására fordít. Ahogy a fent említett tanulmány rámutat, ez egy meglehetősen drága törekvés. Sokkal olcsóbb, könnyebb és jövedelmezőbb a vállalkozások számára, ha többet fektetnek be a jelenlegi ügyfelekbe, és kevesebbet az újak megszerzésére.

Néhány vendég elveszítése nyilván elkerülhetetlen, nem tudjuk örökre megtartani mindet. A szépségipar számára különösen fontos, hogy a vállalkozások arra törekedjenek, hogy minél kevesebb ügyfelet veszítsenek el. A szépségipar olyan üzletág, ahol az ügyfelek legjobban a terapeutákhoz, azok hozzáállásához és a helyhez kötődnek. Ez a három legfontosabb tényező, amely meghatározza, hogy az emberek melyik esztétikai központot választják. Ha az ügyfél elvesztési mutató magas, akkor hiba van az üzleti menedzsmentben vagy az ügyféllel szembeni hozzáállásban.

Egy meglévő kliens miért nem jár hirtelen többé hozzánk kezelésre?
Tartson szoros kapcsolatot minden ügyfelével. Kövesse nyomon, hogy milyen gyakran látogatják meg központját évente, és milyen kezelésekre – lézeres szőrtelenítésre, alaformáló kezelésekre, arcfiatalító kezelésekre járnak. Erre a célra lehet használni ügyfél online fájlt (kártyát). Ha észreveszi, hogy egy ügyfél hosszú ideje nem járt Önnél, vegye fel a kapcsolatot vele. Hívja fel és kérdezze meg tőle, hogy van. Legyen barátságos vele. Kérdezze meg tőle, miért nem jár már Önhöz. Válasza segíthet javítani szolgáltatásait.
Adjon neki egy olyan kezelést, amelyet még soha nem használt, vagy lézeres szőrtelenítési utalványt, arckezelést vagy testkezelést. Ez arra ösztönzi a vevőt, hogy még egyszer meglátogassa a központját.

Ha túl sok ügyfelünk esik ki az üzletünkből, akkor annak oka lehet, hogy rossz közönséget célozunk meg.

Sok vállalkozás vonzza a rossz ügyfeleket. Ez különösen igaz azokra a a vállalkozásokra, amelyek az áraikat reklámozzák. Olyan embereket vonzanak, akik csak alkalmi szolgáltatásokat vesznek igénybe. Ennek az a hátránya, hogy a pácienseket nem magához a szalonhoz vonzzák, szoktatják, így az emberek, ha találnak egy ugyanolyan szolgáltatást jobb áron a piacon, akkor azt fogják választani. “”- mondta a Harvard Business Review egyik cikkében.

A szépségiparban nagyon fontos az ügyfelek megtartása. Csak így lehet a vállalkozás hosszú távon fenntartható és sikeres.