A koronavírussal járó krízis meglepett minket, de végső soron válságidőszakok mindig is voltak és mindig is lesznek. Azok a vállalkozások, amelyek gyorsan reagálnak a válságra és dolgoznak rajta, hogy ebből a helyzetből is pozitívan jöjjenek ki, kevesebb veszteséggel fogna zárni. Richard Branson, a „Jövő vállalkozása” című könyvében azt mondja, hogy minden vállalkozásnak gondot kellene fordítania olyan globális problémák megoldására, mint például a világjárványok, a környezetszennyezés, a szegénység, az éhezés és az erdőirtások. Ez a fajta világnézet globálisan pozitív változáshoz vezethet, és egy új típusú üzleti gondolkodásmód következhet, amely nemcsak fenntarthatóbbá teszi vállalkozásainkat, hanem virágzóvá is.

Most, hogy a koronavírus járvány időszakában vagyunk, a legtöbb ország társadalmi elszigetelődésben van. Éppen ezért nagyon fontos és ügyeljünk rá, hogy ne veszítsük el a kapcsolatot az ügyfeleinkkel.

Hasznos ötletek a koronavírus idején

Ne hagyjuk abba a marketinget, a hirdetéseinket. Henry Ford azt mondja, hogy „az, aki leáll a hirdetéseivel, az úgy tesz, mintha megállítaná az órát a kezén, hogy ezzel is időt nyerjen”. Az aktív válságmarketing arról szól, hogy hogyan jöjjünk ki jól, minimális veszteséggel a válságból. A nagy kérdés persze az, hogy hogyan csináljuk hatékonyan a marketinget ebben az időszakban. Egy dolog biztos, agresszív, tisztán kereskedelmi marketing üzenetet közvetíteni nem helyén való. Viszont a márkát hangsúlyozni, márkát építeni, image-t építeni érdemes. Most annak van az ideje, hogy bemutassuk üzletünk értékeit a hallgatóságnak. Olvasson többet az üzleti értékekről az “Effective Marketing for Aesthetic Centers” c. tanulmányban (magyarul „Hatékony marketing az esztétikai központokban”). Erősítsük az online párbeszédeket az ügyfeleinkkel Adjunk lehetőséget az ügyfeleinknek, hogy, kérdéseket tegyenek fel a számukra fontos dolgokról, amikre eddig nem volt alkalmuk, vagy idejük. A mi dolgunk, hogy gyorsan és átfogóan válaszoljunk nekik. Eljött az idő, hogy közelebbi kapcsolatba kerüljünk az ügyfeleinkkel. Készítsünk nekik közvélemény-kutatást, kérdőívet. Kérjük ki a véleményüket, ne csak a járvánnyal kapcsolatban, hanem minden olyan témával kapcsolatban, ami mindkettőnket izgat, érdekel. Ez segíteni fog abban, hogy jobban megismerjük egymást és a jövőben sokkal segítőkészebbek és megértőbbek legyünk egymás iránt.

Egyéni és online konzultáció elindítása a lojális ügyfelek részére

A járvány és a válság időszakában fontos, hogy marketingünk fókusza a lojális ügyfeleink felé irányuljon, ne új ügyfélkeresésben gondolkozzunk. Ha többet szeretne olvasni róla, hogy mennyibe kerül a marketing tevékenység, ha új ügyfelet célzunk, vagy mennyit, ha meglévő lojális ügyfelet, kattintson IDE! Fontos, hogy a konzultáció egyéni legyen, és ha lehetséges, videóval történjen, amihez nyugodtan használjunk Vibert, Skypeot vagy más videó platformot. Úgy konzultáljunk az ügyfeleinkkel mintha élőben beszélgetnénk. A konzultáció lehet teljesen ingyenes is, de a végén adhatunk különleges ajánlatokat is. Ez akár lehet egy ajánlott kezelés, kedvezményes csomagajánlat, de akár hónapokkal későbbre szóló kedvezményes csomagokat is ajánlhatunk (amíg zárva vagyunk ösztönzi a bevételeinket). A vevőinknek legyen lehetőségük online fizetni a szolgáltatásainkért, banki átutalással, vagy az online boltunkon keresztül.

Posztoljunk gyakran Facebookra és Instagramra, mutassuk meg a vendégeinknek, hogy mit csinálunk otthon a karantén idején. Játsszunk a gyerekeinkkel, olvassunk könyvet, főzzünk, nézzünk filmet, sportoljunk vagy vágjunk otthon hajat vagy mutassuk meg ahogy arcmaszkot használunk. Adhatunk az ügyfeleinknek tanácsokat az unalom elűzésére vonatkozóan, például hogyan tartsuk magunkat formában, otthon elvégezhető bőrápolási praktikákat oszthatunk meg. Tegyük ki a kedvenc könyvünket, filmünket, egészséges receptjeinket. Mutassuk meg a külvilágnak, hogy olyan emberek vagyunk, akik pozitívan gondolkodnak és hisznek benne, hogy hamar vége lesz a járványnak. Végső soron a technológia korszakában élünk és a társadalmi kirekesztés csak fizikai jellegű ebben az időszakban. Posztoljunk oktató jellegű anyagokat. Például mondjuk el a C és D vitamin valamint a cink fogyasztásának előnyeit, ne csak az immunrendszer erősítésének aspektusából, hanem a bőrállapot javítására nézve is. Kicsit vonjuk be magunkat a társadalmat érintő ügyekbe. Találjuk meg a módját, hogy empátiát tanúsítsunk ezekben az időkben. Például felhívhatjuk a figyelmet az első vonalban harcoló orvosokra, a kiszolgálást végző gyógyszerészekre, bolti eladókra. Társadalmi felelősségvállalás Társadalmi felelősségvállalásunk lesz az a kis extra dolog, ami a vállalkozásunk sikerét még virágzóbbá teheti. Minden olyan vállalkozás, amely felelős viselkedést tanúsít ebben a helyzetben, aktívan reagál a dolgokra, nemcsak reklámozási célokkal van jelen, hanem valós segíteni akarás van a céljaik mögött, ők fognak profitálni a járvány utáni időszakban. Jogos a kérdés, hogy hogyan? A válasz egyszerű, ők lesznek azok, akik elnyerik az emberek bizalmát. És mit tehetünk magunkért? Tanuljuk meg egyensúlyba hozni magunkat, az üzletünket. Másokkal való kapcsolatunkat ápolni. Mindezek együtt fognak segíteni, hogy átvészeljük a koronavírus időszakát és újjászülethessünk. Ki tudja, talán egy jobb világ következik.